מי אנחנו

אתנה, המרכז לקידום ספורט הנשים בישראל, הוקמה בשנת 2007 לפי החלטת שרת החינוך התרבות והספורט, הגברת לימור לבנת, בעקבות המלצת המועצה הציבורית לקידום ספורט הנשים - להקים פרוייקט רב שנתי לקידום ספורט הנשים בישראל. בשנת 2018 עם החלת חוק מכון וינגייט הפכה אתנה לתכנית הלאומית לקידום ספורט הנשים בישראל ולחלק אינטגרלי ממכון וינגייט. אתנה פועלת על פי תכנית אסטרטגית רב שנתית של משרד התרבות והספורט ופועלת לפי אמות המידה שקבע

לאתנה תכניות מקצועיות רב-שנתיות ומטרתן יצירת הזדמנויות לילדות, נערות ונשים בספורט, בתכניות ייעודיות באיגודי הספורט ובגופי ספורט (שהוגדרו באמות המידה), תכניות ברשויות, באגודות ומועדוני ספורט..
הפעילות המקצועית של אתנה מיועדת לילדות, לנערות ולנשים. אתנה פועלת לגייוס ולשימור ולקידום הילדות, הנערות והנשים בענפי הספורט השונים. תכניות אתנה מוכוונות מגיל בית הספר היסודי ועד לרמה ההישגית הגבוהה כחלק מתכנית הישגית הגבוהה בכלל גופי הרוחב בספורט.

אתנה מקדמת שיח מעולמות התוכן של נשים בספורט והעלאתו לסדר היום באמצעות כנסים, פורומים ומפגשים. עוד מספקת אתנה מגוון רחב של כלי העשרה באמצעות פרויקטים כמו "אתנה פלוס" ושגרירות אתנה.

כל אלה ורבים נוספים, מסייעים להרחבת ולהעמקת הפעילות הספורטיבית של ילדות, נערות ונשים בכל הרמות, לביסוס ולהתמקצעות שדרת הניהול הנשי בספורט ולהישגים מרשימים בזירה התחרותית.

התכניות המקצועיות המגוונות מסייעות להרחבת ולהעמקת העשרה המקצועית הספורטיבית של ילדות, נערות ונשים בכל הרמות. ביסוס והתמקצעות שדרת ניהול הנשים בספורט. תכניות אתנה הינן מחולל המקדם חשיבה כי העיסוק בספורט הוא דרך חיים, הוא גשר בין עולמות תרבותיים והוא כלי חברתי וחינוכי רב עוצמה שצריך להיות נגיש לכל ילדה, נערה ואישה בישראל.

מבנה היחידה המקצועית אתנה

מורן מסיקה אידלמן
מנהלת היחידה המקצועית – המרכז לקידום נשים בספורט
עופרי יקיר
ראש תחום מנהיגות נשים ומנהלת תוכניות מקצועיות בענפי הכדור
הדר לוי
ראש תחום גופי ספורט, מנהלת תכנית אתנה פלוס ותכנית שיווק ומידע
רות מגן הוכמן
ראש תחום ענפים אישיים מנהלת פרויקטים איגודים ואגודות
יובל גומא
רכזת השיווק ביחידה המקצועית
רינת סטרוטי
מנהלת משרד ואדמינסטרציה
רכזות אתנה
באיגודי הספורט, התאחדויות וברשויות מקומיות פועלות רכזות אתנה בשטח, מקדמות ומטמיעות את תכניות הפרויקט תוך שיתוף פעולה עם הקהלים השונים.